En aquesta entrada us volem ensenyar com hem creat una figura amb porexpan i poliestilé amb l’ajut d’una CNC de fil calent.
La feina s’ha fet al FabLab de la Casa del Mig a Sants. La màquina ha estat creada per Carlos.


Aquesta es la imatge que volem aconseguir. Si el dibuix no es vectorial amb l’ajut de Inkscape es pot modificar a format SVG.

A partir d’un software especific que controla els motors pas a pas de la màquina creada, i amb el control de la velocitat més el nivell d’escalfament del fil, podem començar a fer proves.
En aquest vídeo podeu veure el que es necessita per dur a terme el nostre projecte: Un ordinador portàtil amb el software necessari al que haurem carregat el dibuix vectorial i un controlador dels motors, de la temperatura i la velocitat.
Hem carregat un dibuix que només te una linia que forma un contorn. També es pot posar peces per ser tallades que no siguin un sol contorn.
El porexpan és un material barat i fàcil per treballar. El nostre objectiuir és el de crear una peça a la que es puguin posar leds de color. Per aquest motiu aqui trobareu dues opcions, aquesta del porexpan i, l’altre de poliestilé.
Si voleu saber-ne més d’aquest material aqui teniu un link a la wikipedia

La manera de treballar amb el Poliestilé ésmolt semblat que amb el porexpan. S’han de fer uns petits canvis en la velocitat i, especialment en la temperatura del fil jaque aquest material és més «plastificat». És convenient treballar en un lloc ben ventilat.

La manera de disposar les peces en vertical s’ha de millorar, en aquestes primeres proves hem utilitzat anclatges una mica rudimentaris.
El pas seguent es disposar de tires de leds en un carril d’un centímetre d’amplada que crearem en tot el contorn, col·locarem les tires de leds en aquest carril orientant la llum cap a l’interior.
